torstai 21. kesäkuuta 2012

Kuuma kesä

.. Toivotaan, että oliskin. On kyllä näyttäny tosi huonolta tossa alkukesästä. On satanut vettä ja ollut viileet ilmat muutenkin. Poikkeuksena eilen ja tänään on ollut (meidän mittarin mukaan) +18 varjossa.
Eilen lähin äidin, veljien, isäpuolen ja Oonan kanssa rannalle vantaalle. Oona on oppinut jo istumaan itse paljon tukevammin, mutta ei nouse viellä itse istumaan. Oonalle on myös puhjennut kokonaan 6. hammas. Oona osaa kieriä navan ympäri sekä tukeutua käteen. Oonalla on myös valmiudet seisomaan. Oona ryömii nykyään jo kovaa vauhtia paikasta toiseen. Nyt Ooan on oppinut myös nojautumaan suorille käsille.



Nyt mulla ei oo ollut töitä tällä viikolla eikä ensi viikollakaan ole. Seuraavan kerran mulla on töitä 3. pvä. Mun ja Jamin väliset riidat on vähentyny huomattavasti. Jami on ollut nyt kesätöissä koko kesäkuun ja en ole ottanut siitä pahitteeksi lainkaan, vaikka aluksi en halunnut Jamin menevän lainkaan töihin. Jamin työajat on ollu tosi säännölliset klo 7-16, joten se voi olla syy ettei me riidellä nii paljoon. Yhteen aikaan Jamin töissä meni ylitöiksi jopa useammalla tunnilla, joten olin kirjaimellisesti yksin Oonan kanssa kokopäivän.

Olen ollut suurimman osan päivästä kotona vaan. Yks syy on se, että juuri sopivaan ulkoilu hetkeen (klo 12-15) Oona on päiväunilla, joten ulkoilu menee ''myöhäiseksi'' ja Jami on päässyt jo töistä kun me oltaisiin valmiina lähtemään. Eli jään siis kotiin Jamia odottamaan. Kaverit nukkuu aina tosi myöhään päivällä, tai sitte ne on kesätöissä. Ulos yksin lähteminen kuullostaa tyhmältä ja tylsätä mun korvaan.Oonakaan kun nyt ei niin paljoon mihinkään liiku niin puistoonkaan en viitsi mennä ''turhaan'' istumaan, koska eihän toi pikku öttiäinen mun jaloistani mihinkään liiku. Tänään aamullakin mä vaan mietin ''mitä mä tekisin nyt tai tunnin päästä jos asuisin kotona ilman huolenhäivää kauan odotettua kesälomaa viettäen'' Sitte mul tuli vähän ikävä ''vapaata'' elämää. Kun heräsin niin söin, kävin suihkussa, meikkasin ja lähin kavereiden kanssa rantsulle ottaa aurinkoo. Nykyään on lähes mahdoton ajatella asiaa. Eilenkin rannalla piti koko aika kattoa Oonan perään. Heti käännettyäni selkäni Oona söi taas hiekkaa ja käpyjä maasta. Onneks mun äiti katsoi välillä 10minuuttia Oonaa, että sain rauhassa ottaa aurinkoa.

Sain opiskelupaikan! En muista, että mainitsinko jo asiasta, mutta totta se on. Pelottaa ajatus siitä, että mä meen opiskelemaan ja Oona pikkunen joutuu hoitoon :( Jäisin mielellään kotiin varmasti Oonan kanssa, mut mulla ei vaan yksikertasesti oo varaa siihen (tai olis tietenkin rahallisesti). Tulevaisuutta ajatellen tää on parempi ratkasu. Jos jäisin kotiin vielä vuodeksi, pelkään, että opiskelu motivaationi ja innokkuuteni opiskeluun ja tulevaan ammattiin valmistumiseen menee into kokonaan. ''Iha helppoo olla vaa himassa tekemättä yhtää mitää'' niin sen uskon useimmilla menevän. En kuitenkaan halua kohdalleni samaa.
Jännittää kans se miten homma toimii kokonaisuudessaan. Koulun jälkeen Oonan hoidosta haku ja sen jälkeen täytyy hoitaa viellä kotiaskareet, kuten siivoamiset, ruoan teko ja Oonan kanssa leikkiminen. En oo yhtään aamuihmisiä ja oon kyllä ihan kuitti iltapäivällä, jos joudun herää aikasin aamulla. Onneks meitä on kaks, siis kaksi Oonaa kasvattamassa. Koulun oheella koitan viellä käydä 2 kertaa viikossa töissä, sekä tehdä jotain liikunnallista kuten tankotanssi. Tankotanssi oli tosi kivaa! Siellä voi käydä halutessaan tai ei ollenkaan tai vaikka jokapäivä! Sekin maksaa! Ja paljon maksaakin. Joten ehkäpä unohdan se toistaiseksi.

No joo, kutienkin suunitelmissa tänään olis lähtee taas mun äidin ja lopun perheen kans rannalle taas. Huomenna Jamilla on vapaapäivä, joten mennään mun äidin luokse grillaamaan juhannuksen kunniaksi.

Oltiin näkemässä maanantaina Miroa ja Viiviä! :)

Josksu kesän alussa otettu kuva, kun oltiin leikkipuistossa pelaamassa korista. Reppukokoa! :) <3

Ja postauksen aiheista poikkeava kuva :D Oltiin provinssissa viime pe ja saatiin oikee työntekijä rannekkeet! :))

ps. En jaksa sit kuunnella mitää valitust kirjotusvirheist ok?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti